به وبسایت آموزش موسیقی محسن حبیبی خوش آمدید ...

شناخت و بررسی انواع گیتار

شناخت و بررسی انواع گیتار

 

گیتار سازی پر طرفدار و با صدایی بسیار جذاب است که در گروه ساز­های کوردوفون یا زه­ صدا یا همان زهی قرار می­گیرد. در این مقاله برای شما به شناخت و بررسی انواع گیتار می پردازید.

از بوجود آمدن این ساز زمان زیادی می­گذرد و تاریخچه آن برمیگردد به زمانی که نوازنده و موسیقی دانی به نام زریاب سازی به نام عود را به کشور اسپانیا برد و عود در اسپانیا شناخته و مرسوم شد. بعد تغییرات و تحولات بسیار در ساز عود و گذشت زمان، ساز گیتار به این شکل که امروزه در اختیار ماست به وجود آمد.

گیتار معمولا دارای شش سیم هستند هر کدام دارای صدای متفاوت نسبت به دیگری می­باشند و این امر قدرت نوازندگی روی این ساز را از این نظر که می­توان در لحظه و همزمان چند صدای متفاوت ایجاد کرد بالا می­برد.

شناخت و بررسی انواع گیتار
Learning to play the guitar. Music education and extra-curricular lessons.

انواع گیتار

در بین عموم مردم گیتار را به سه نوع کلاسیک، الکتریک و آکوستیک می­شناسند. اما در این مطلب می­خواهیم انواع گیتار را به شکل تخصصی تری بررسی کنیم.

انواع گیتار را می­توان از نظر بدنه یا باکس به دو دسته تقسیم کرد.

 دسته اول

بدنه گیتار که معمولا از جنس چوب است تو خالی است و صدای سیم­ها بعد از به ارتعاش در آمدن داخل این بدنه پیچیده و تشدید شده و به گوش شنونده می­رسد به این گروه از گیتار آکوستیک می­گویند.

دسته دوم

گیتارها با بدنه تو پر ظاهر می­شوند که این امر باعث شده تا صدا این گیتارها از راه­های دیگری مثل پیکاپ یا گیرنده­های صوتی که داخل ساز تعبیه شده به گوش شنونده برسد که این گروه سازها را در دسته ساز­های الکتریک می­توان قرار داد.

 

اما این معرفی فقط شروعی بود برای آشنایی کلی با ساز گیتار و در مطالب بعد به صورت تخصصی به انواع گیتار و ساختار آن­ها می­پردازیم.

 

ارسال دیدگاه